Januari

In memoriam Marcel Klein Goldewijk

Ons bereikte het droevige bericht dat op 18 januari jl., Marcel klein Goldewijk op 59-jarige leeftijd is overleden.

De meesten van ons zullen hem beter kennen als ‘Marcel van de Bakker’ of gewoon alleen ‘Bakker’.

Marcel is in 1977 lid geworden van onze vereniging, samen met een aantal vrienden kwamen zij over van V.I.O.S. Voetbal om bij de Bisons de touwtreksport te beproeven.

Zo werd hij met zijn team in 1979 kampioen in de 640kg C klasse. Ergens in de jaren negentig heeft Marcel zich een kleine periode afgemeld, waarna hij in 2002 het ‘touw’ weer heeft opgepakt. Zo heeft hij eerst een aantal jaren weer actief aan het touw gestaan, daarna heeft hij zich verdienstelijk gemaakt als jeugdtrainer/coach.

Ook tijdens het organiseren van toernooien kon er op Marcel gerekend worden, zo heeft hij onder andere zitting gehad in de catering-commissie, regelde hij de beveiliging en leverde hij diverse hand- en spandiensten, waaronder het schilderen van de buitenkant van ons clubgebouw.

Echter de laatste jaren begon zijn gezondheid hem in de steek te laten, en naarmate de tijd verstreek werd het gevecht tegen zijn slopende ziekte steeds ondraaglijker.

We hopen dan ook dat Marcel nu mag rusten in vrede.