Zomercompetitie Gewest Oost

De zomercompetitie van Gewest Oost is gestart op zondag 3 april. We waren deze dag te gast bij TTV OKIA in Holten. De Bisons namen deel met een 680kg team en een 600kg team en een combinatieteam met touwtrekvereniging ’t Touwtje.

Het 680kg team beet de spits af. Het team kwam goed voor de dag, er waren mooie en spannende wedstrijden te zien en sommigen al op het scherpst van de snede. Uiteindelijk werden ze derde, maar de top ligt erg dicht bij elkaar.

Het 600kg team kwam, wat voor de lichtste klasse kenmerkend is, fel uit de startblokken. Ook in deze klasse ligt de top 4 dicht bij elkaar. Na enkele gelijkspelen en verder alleen maar winstpartijen, wist men deze klasse met een eerste plaats af te sluiten.

Het combinatieteam Touwtje/Bison had het moeilijk in de 680B klasse, zij werden 6e.

Theo Lageschaar deed namens de Bisons mee in de 680kg klasse met TTV Koapman, zij werden 6e.

Het 2e competitietoernooi werd gehouden op 10 april bij TTV Oele in Oele. De Bisons namen deel met een 64okg team. Ook dit team kwam goed voor de dag. Alleen van TTV OKIA werd net verloren, de andere wedstrijden werden in winst omgezet. In deze klasse werden ze tweede.

Het combinatieteam Touwtje/Bison in de 720kg klasse hadden het moeilijk. Ze konden geen vuist maken tegen de meeste tegenstanders. Zij werden 11e.

Zondag 24 april werd het derde competitietoernooi gehouden. We waren te gast bij TTV Heure in Borculo. In de 680kgA klasse kwamen de Bisons wederom goed voor de dag. De mannen en vrouw trokken mooie gecontroleerde wedstrijden. Volop spanning op het touw met de start, de rust bewaren en de wedstrijd beslissen wanneer het kan. Alleen winnen van TTV OKIA lukte niet, ze werden 2e in het dagklassement.

Het 600kg team had een mindere dag, er moest het nodige gewisseld worden, waardoor het team veel moeite had om de felheid van de andere teams te weerstaan. Tegen alle tegenstanders werd fel gestreden maar de meeste punten bleven bij de tegenstanders. Ze werden 5e.

Annieta Nieuwland ( TTV Eibergen) deed in zowel de 680kgA als de 600kg klasse mee met TTV VIOS Biosn

Theo Lageschaar deed bij TTV Koapman mee. Zij werden 6e.