Mei

Zondag 1 mei streek de touwtrekkaravaan neer in Borculo. TTV Heure organiseerde het 3e toernooi van Gewest Oost. Er was veel aanvallen touwtrekken te zien en mede door de glibberige ondergrond was het zwaar.

Het JeugdB team had weliswaar minder punten dan de vorige keer, maar er werd volop gestreden om het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken. Ze werden gedeeld 7e in het dagklassement.

Het 680kgA team draaide prima van alle tegenstanders werd gewonnen, hierdoor liepen ze verder uit op de concurrenten.

Het640kg team kon maar niet op gang komen, het team miste de spirit om tot goed resultaten te komen. Vierde in het dagklassement.

Het JeugdA team zette hun zegereeks voort. Alle wedstrijden werden gewonnen.

De laatste wedstrijd tegen BekveldA liet zien dat de concurrentie op de loer ligt. Eerste in het dagklassement.

Het 720kg team heeft de lijn naar boven nog steeds te pakken, al gaat het met kleine stapjes. Deze keer konden er 5 punten bijgeschreven worden. Gedeeld 5e in het dagklassement.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Op 14 en 15 mei hield TTV Eibergen een internationaal toernooi ter gelegenheid van het 45-jarig jubileum van de vereniging.

De Bisons namen deel met een 600kg, een 640kg en een 680kg team en met een Jeugdteam U23.

De 600kg klasse beet de spits af. In de poule waar de Bisons in zaten, was iedereen aan elkaar gewaagd. De ene wedstrijd was nog zwaarder dan de andere, een ware slijtageslag. Met 3 verloren wedstrijden en 6 gewonnen, was men toch door naar de halve finale. In de halve finale moest men het opnemen tegen Sins uit Zwitserland. Deze wedstrijd werd verloren. In de strijd om het brons moest men tegen OKIA. Er werd nog wel veel tegenstand geboden, maar het brons ging naar OKIA.

1e Sins, 2e Goldscheuer,3e OKIA, 4e Bisons

OLYMPUS DIGITAL CAMERA               OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gelijk hierna startte de 680kg klasse. Met een aantal dubbeltrekkers uit de 600kg klasse konden we geen vuist maken in deze klasse. Uiteindelijk werden we zevende in de poule.

In de Jeugdklasse U23 gingen de Bisons voortvarend van start. Met 3 gewonnen wedstrijden, 1 gelijk en 1 verloren, wist men door te dringen in de halve finales. Hierin werd getrokken tegen Wallby uit Zweden. In de poule was het nog gelijk, nu moesten ze de meerdere erkennen aan Wallby. In de strijd om het brons tegen TTV Schijf lieten ze er geen gras meer over groeien en wisten deze wedstrijd winnend af te sluiten.

Brons voor de Bisons in de Jeugdklasse onder 23 jaar. De mannen waren er zeer blij mee.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1e Wallby, 2e Powerrangers, 3e Vios-Bison, 4e TTV Schijf

Het 640kg team kon zijn draai niet vinden.

In een poule van 10 teams werd men uiteindelijk 4e.

Zondag 22 mei werd het 4e competitietoernooi van Gewest Oost gehouden. We waren te gast bij TTV Hagmöll in Bentelo. De beide jeugdteams waren qua samenstelling aan elkaar gewaagd. Beide teams gingen de strijd volop aan. JeugdA team werd tweede in het dagklassement en het JeugdB team werd  vierde. Een prima prestatie in een totaal van 11 teams.

Het 640kg team had het de eerste paar wedstrijden moeilijk, maar daarna ging het steeds beter draaien. Uiteindelijk werden ze derde in het dagklassement.

Het 680kg team moest de eerste wedstrijd gelijk tegen de nr. 2 OKIA. Na een zware strijd werd deze wedstrijd verloren, waarna het team het moeilijk had. Toch wisten ze zich op het laats te herpakken. Vierde in het dagklassement.

Het 720kg team blijft de stijgende lijn vasthouden, al is het minimaal. Werden er het vorige competitietoernooi 5 punten gehaald, deze keer waren het 6 punten. Vierde in het dagklassement.