Het is rustig aan het touwtrekfront. Wel wordt er nog steeds getraind op de donderdagavond en om de week op dinsdag met TTV Eibergen.

Voor de Jeugd is dit vanaf 20.00 uur, de senioren trainen vanaf 20.30 uur.

Om toch nog wat wedstrijdgevoel te creëren trainen Jeugd en Senioren gedeeltelijk samen. Hierdoor kunnen er ook wedstrijden tegen elkaar getrokken worden.

Samen komen we zo de herfst en winter door!

In Memoriam Fons Slütter

Op zondag 27 september is een markante man overleden.

Fons Slütter werd 65 jaar. Vanaf 1976 was Fons lid van T.T.V. Vios-Bison.

De eerste jaren stond Fons aan het touw, daarna maakte hij de overstap naar het trainersgilde. Fons was duidelijk in zijn opvattingen: ‘Ene keare in de wekke trainen is niks weard, nao ne wekke buj alles wear kwiet’. Dus gelijk naar twee keer trainen in de week. Werd er in zijn ogen niet hard genoeg getraind, dan klonk er steevast: ’Neet te laks’!

Fons was succesvol als trainer, kampioenschappen in Gewest Oost en 2 keer Nederlands kampioen met de 720kg klasse. Een bronzen medaille op het EK in Ierland met het nationale team, dat bestond uit leden van de Bisons, in 1983. Een jaar later op het WK in Amerika werd o.l.v. Fons een vierde plek behaald.

Ook trainde hij later de Jeugd op zijn bekende wijze. Dit vonden ze prachtig.

Zodra Fons aan kwam lopen bij het touwtrekgebouw klonk luid zijn bekende groet: ‘Mannenbroeders’ en stak hij een hand op.

Fons is altijd betrokken gebleven bij de Bisons. Hij gaf prachtige commentaren bij de wilde toernooien en het gewichttrekken in Beltrum.

We zullen zijn humor, positiviteit en ‘bulderende’ stem gaan missen.

Fons, mannenbroeder, good gaon.