Zondag 3 september werd het 7e  competitietoernooi van Gewest Oost gehouden bij TTV Vorden in Vorden. Het veld lag er prachtig bij. De extra trainingen voor het EK eind september beginnen hun vruchten af te werpen.

Het 640kg team klimt op naar de middenmoot. Van Heure en OKIA wordt verloren, maar de overige wedstrijden worden met veel inzet gewonnen. Een derde plek in het dagklassement.

Het Jeugd A team deed het prima. Het team kruipt naar de top 4 toe. Vier wedstrijden verloren en zeven wedstrijden gewonnen, resulteerde in een vijfde plek in het dagklassement.

Het Jeugd B team werd voor deze (Kermis)zondag afgemeld.

Het 680kg team begint ook zijn draai te vinden. Zij werden vierde in het dagklassement.

Zondag 8 september was het achtste en tevens laatste toernooi in de Competitie van Gewest Oost. TTV Erichem organiseerde dit toernooi ter ere van hun 40-jarig bestaan. Het Jeugd B team wist dit laatste toernooi de meeste punten te halen van dit seizoen, een prima afsluiting! Zij werden 10e in het totaalklassement.

Het Jeugd A team wist ook dit toernooi de meeste punten te behalen van het afgelopen seizoen. Zij nestelden zich op de vijfde plaats in het eindklassement.

Het 640kg team presteerde ook deze dag goed. Zij sluiten met een goed gevoel de competitie af. Het team wordt vierde in het eindklassement.

Het 680kg team moest er flink tegenaan om de punten binnen te krijgen. Ze werden vijfde in het eindklassement.

Tijs te Woerd en Vincent Ribbers deden mee bij TTV Olden Eibergen in de 720kg klasse. Zij werden vierde in het dagklassement.

EK Touwtrekken, Southport, Engeland.

Van 21 t/m 24 september werd het EK Touwtrekken gehouden. Dinsdagavond 19 september reisden de Bisons af naar Southport. Woensdagmorgen kon er al worden gewogen en gestempeld, waarna de mannen klaar waren voor de wedstrijden op donderdag, 680kg klasse en vrijdag 640kg klasse.

Het 680kg team deed het donderdagmorgen prima in de poule. De ondergrond leende zich voor aanvallend touwtrekken en dat paste het team wel.

Zonder al teveel problemen werden ze in een poule van acht teams eerste. Ze waren door naar de kwartfinales. Van de zeven tegenstanders die we in de kwartfinale konden treffen, kregen we degene die we het minst graag wilden tegenkomen, Ebersecken uit Zwitserland. Wat we ook probeerden, ze bleken niet te verslaan. Het 680kg team was hiermee gestrand in de kwartfinale. Eerste werd Ebersecken (Zwitserland), tweede werd Heure en derde Valleitrekkers.

Bernd Baak deed donderdagmiddag bij TTV Eibergen mee in de 560kg klasse. Zij eindigden als vierde in de poule.

Vrijdagmiddag was het 640kg team aan de beurt. Toen we de poule-indeling kregen wisten we al dat het een flinke kluif zou worden om 1e of 2e in de poule te worden. Het team kon in het begin de draai niet vinden, maar naarmate de poulewedstrijden vorderden ging het steeds beter lopen. De poulewedstrijden konden met een goed gevoel worden afgesloten, maar het was niet genoeg om door te gaan naar de kwartfinales. Het team eindigde als vierde in de poule. Eerste werd Ebersecken (Zwitserland) tweede werd Veense Boys en de derde plaats was voor Engelberg (Zwitserland).

Zaterdag en Zondag waren de wedstrijden voor landenteams. Luuk Arink deed zaterdagmorgen mee in het Oranjeteam, Jeugd U23 ( jeugd onder 23) Ze begonnen met veel enthousiasme en strijdbaarheid aan de wedstrijden. Maar het bleek niet genoeg om door te dringen tot de halve finales zij werden zesde in de poule.

Zondagavond werd de terugreis ingezet met bus en boot, om maandagmiddag weer in Beltrum te arriveren.