Mei

Competitie Gewest Oost

Zondag 15 mei streek de touwtrekkaravaan neer bij TTV Eibergen.

De Bisons namen deze competitiedag van Gewest Oost deel in de 640kg klasse. Het werd een succesvolle middag. Het team voelde zich goed. Van alle tegenstanders werd gewonnen en dus 1e in het dag klassement. Bart Reinders en Bram Ribbers deden mee bij TTV ’t Touwtje in de 720kg klasse, ze werden 9e in het dag klassement. Bas Stroet deed mee bij Koapman Jeugd, zij werden gedeeld tweede met TTV Oele.

Zondag 22 mei waren de Bisons te gast bij TTV Bekveld in Hengelo Gld. De Bisons namen deze competitiedag deel met een 680kg en een 600kg team.

Het 680kg team had het behoorlijk zwaar. Van TTV OKIA werd verloren, verder werd er twee keer gelijkspel getrokken. De andere wedstrijden werden winnend afgesloten. Door vechtlust en inzet werd een 2e plaats in het dag klassement gehaald.

Doordat een flink aantal touwtrekkers dubbel trokken, zowel in de 680kg klasse als in de 600kg klasse, kreeg men het ’s middags in de 600kg klasse ook zwaar, desalniettemin werd er volop gestreden. Verloren van TTV OKIA, gewonnen van TTV Eibergen B en gelijk tegen TTV Oele, TTV Heure en TTV Eibergen A.

Moe gestreden resulteerde dit in een 4e plek in het dag klassement.

Annieta Nieuwland van TTV Eibergen deed mee bij de Bisons in de 600kg klasse. Bram Ribbers en Theo Lageschaar deden mee bij TTV Koapman in de 68okg klasse, zij werden 7e in het dag klassement.

Bart Reinders deed mee bij TTV ’t Touwtje in de 680kg klasse, ook zij werden 7e in het dag klassement.

Internationaal toernooi, Sins Zwitserland

De volledig opgeknapte Bisonbus

bracht hen veilig naar Zwitserland en terug.

Seilziehclub Sins uit Zwitserland organiseerde op 27 en 28 mei een internationaal toernooi ter gelegenheid van hun 50-jarig jubileum. Ook de Bisons waren daar aanwezig.

Internationaal zijn de verschillende ploegen al bijna 3 jaar niet meer bij elkaar geweest, dus een mooi moment om te kijken hoe de Bisons en andere Nederlandse ploegen er voor staan in het internationale veld.

De Bisons, die in de Nederlandse competitie bovenin mee draaien, hadden het in Sins zwaar te verduren, evenals alle andere Nederlandse teams.

Zowel in de 680kg klasse als in de 640kg klasse waren de Zwitserse ploegen behoorlijk sterker.

In beide klasses wisten de Bisons niet door de poulefase te komen.

Al met al genoeg stof tot nadenken en proberen om in de aanloop naar het WK in Holten in september de achterstand te verkleinen.