Maart

Jaarvergadering

Donderdag 31 maart werd de jaarvergadering van Vios-Bison gehouden bij Café Dute. De voorzitter kon een groot aantal leden verwelkomen.

Het gewichttrektoernooi werd geëvalueerd. Dit was allemaal goed verlopen en strak georganiseerd.

Ook werd er een voorbeschouwing op het komende seizoen gedaan.

Aan het eind van de vergadering werd er nog speciale aandacht geschonken aan 2 jubilarissen binnen onze vereniging: de 1ste verblijft sinds een tiental jaren in het verre oosten, te weten Jos Kolkman, de andere jubilaris was in levende lijve aanwezig en dit was: Fons Slütter. Vroeger actief lid, daarna trainer zowel bij senioren als de jeugd en tegenwoordig veelal spreekstalmeester tijdens onze gewichttrek-toernooien. Beide heren van harte proficiat met jullie 40-jarig jubileum.

Fons Slütter

Manegetoernooi

Voor het begin van het outdoor touwtrekseizoen organiseerde Gewest Oost het jaarlijks terugkerende manegetoernooi op zondag 20 maart. Dit werd gehouden in Manege de Ruiterkamp in Bathmen.

De Bisons namen deel met één 720kg team, één 680kg team en twee Jeugd teams.

Het 720kg team beet de spits af. Het was even wennen aan de ondergrond, maar verder draaide het team goed. Alleen Heure was een maatje te groot, van de andere teams werd gewonnen zonder dat het team in moeilijkheden kwam.

1e Heure, 2e Vios-Bison, 3e Touwtje

Het Vios-Bison JeugdA team vocht een felle strijd uit met Heure om de eerste plaats. Deze werd gewonnen door Heure. De andere wedstrijden werden gewonnen, al ging dat niet altijd even gemakkelijk.

Het Vios-Bison JeugdB team wist door fanatiek en fel touwtrekken meerdere puntjes bij elkaar te sprokkelen. Zij werden net achter Vorden vierde.

1e Heure, 2e Vios Bison A, 3e Vorden, 4e Vios-Bison B

Het 680kg team werd weliswaar eerste, maar het moest uit de tenen komen. Er was geen enkele wedstrijd bij die gemakkelijk verliep

1e Vios-Bison, 2e Heure, 3e Touwtje

Gewichttrekken op de Deale,

4 Maart organiseerde de jonge garde van de Bisons een gewichttrektoernooi. Deze werd gehouden bij de familie Slütter op de Deale. Dat de jonge garde het organiseren van een toernooi goed in de vingers heeft, bleek wel op deze mooie avond. De organisatie stond als een huis. Er hadden zich 20 teams ingeschreven in de verschillende klasses.

DSC02180 (Large)

Het werd een prachtige sportieve avond. Gezelligheid en strijd gingen hand in hand. Met name in de jeugdklasse tot 18 jaar zag je ploegen in het begin het moeilijk hebben, maar naarmate het zwaarder werd, toch hun draai vonden en ze nog verrassend hoog eindigden.

Het bleef na de wedstrijden nog lang gezellig op de Deale.

De jonge garde kan terug zien op een prima verlopen gewichttrektoernooi.

Uitslagen van het gewichttrektoernooi:

Jeugd tot 18 jaar:

1. Vorden
  2. Café Papen
  3. TTV Des 1Jeugd tot 23 jaar:
  1. Hagmöll 2
  2. Ottink