Maart

NL DOET

De Bisons deden op zaterdag 10 maart voor het eerst mee met de NL DOET dag. Een mooi initiatief om met een groot aantal leden/vrijwilligers in en om het clubgebouw te klussen.

Het klussen bestond uit het opruimen en opnieuw inrichten van diverse ruimtes. Ook moest de singel langs de sloot worden gesnoeid en het onkruid tussen de tegels worden verwijderd. Tussen de middag werd er gezamenlijk gegeten om daarna weer stevig aan de slag te gaan. Rond de klok van vijf werd de dag afgesloten en kon er tevreden geproost worden op een mooie dag.

Gewichttrekken

Vrijdag 23 maart stond in het teken van het gewichttrektoernooi. Het werd dit keer gehouden bij Schnieders in Voor-Beltrum. Er hadden zich een recordaantal ploegen ingeschreven, te weten 29 teams.

Er waren drie klasses; Jeugd tot 18, Jeugd 18-22 en de Senioren. In alle klasses zag je een prachtige strijd om het gewicht, dat na iedere ronde zwaarder werd, omhoog te krijgen. Kreeg een team het moeilijk dan werden ze zo hard door het publiek aangemoedigd, dat het toch weer lukte.

Er waren zelfs enkele teams uit het zuiden van het land, zij hadden voor deze gelegenheid hun beste kilts voor de dag gehaald. Dit leverde een fraai aanzicht op, maar helaas voor hen geen bonuspunten.

Uitslagen:

Jeugd tot 18 Jeugd 18 -22 Senioren
1. TTV Vorden 1. Bisons 1. Olle Bisons
2. Kets’n en knall’n 2. Rozenbarg en de brekkers 2. Mc Guns
3. De Ludolfs 3. De Tegenpartij 3. Mc Nozems

Jaarvergadering

Op 5 april hield TTV Vios Bison haar jaarvergadering, deze werd gehouden bij Zalencentrum Dute. Wederom kon het bestuur een groot aantal leden verwelkomen. Naast de gebruikelijke agendapunten kwamen er nog andere zaken aan de orde.

• Jubileum 50 jaar Bison. Dit wordt gevierd in 2020, buiten andere activiteiten zal er in dat jaar een Internationaal toernooi georganiseerd worden.
  • Bennie Baak verlaat na ruim dertig jaar als penningmeester, het bestuur van de Bisons. De komende tijd zal Bennie de nieuwe penningmeesters nog inwerken.
  • Laura Huirne was verkiesbaar en werd per acclamatie herkozen.

De voorzitter kon de vergadering om kwart over tien sluiten.