Juni/Juli

Gewichttrektoernooi

Voorafgaand aan het competitietoernooi van Gewest Oost op 12 juni bij TTV Vios-Bison werd op vrijdagavond 10 juni een gewichttrektoernooi georganiseerd.

Er hadden zich een 18-tal teams aangemeld verdeeld over de verschillende klasses.

Er werd fanatiek gestreden voor elke centimeter en de teams werden luid aangespoord door de vele toeschouwers. In de Jeugdklasse tot 18 jaar werd TTV Koapman 1e. In de klasse 18-22 jaar werd ‘Geluk in Tuk’ 1e en bij de Senioren werd ‘Tokke Wekke’ 1e.

Competitie toernooi Gewest Oost te Beltrum

Zondag 12 juni werd het 6e competitietoernooi van Gewest Oost in Beltrum gehouden.

Het mag gezegd worden, het veld en alles eromheen lag er prachtig bij en het weer was goed.

’s Morgens was het de beurt aan de Jeugd en de 720kg klasse. De Bisons nemen hier niet met een team aan deel.

’s Middags was het de beurt aan de 640kg klasse. Het team kende een goede middag. Aangemoedigd door de vele supporters wist het team alle wedstrijden te winnen en de koppositie verder te verstevigen in deze klasse. Een prachtig resultaat.

Het touwtrekweekend werd afgesloten met een gezellig samenzijn. De Bisons kunnen terugkijken op een geslaagd touwtrekweekend.

Nederlandse Kampioenschappen

De Nederlandse kampioenschappen vonden plaats op 18-19 juni te Eibergen.

Ook de Bisons waren hierbij aanwezig en namen deel in de 640kg en de 680kg klasse.

Zaterdagmiddag ging de 640kg klasse van start met 9 deelnemende teams. Wat de week ervoor in Beltrum wel lukte met het 640kg team, wilde deze dag niet lukken. Men kreeg het team niet aan het draaien, de verschillen waren klein. In de wedstrijden werd hard gevochten, maar de punten kwamen niet. Het was uiteindelijk niet genoeg om bij de eerste vier te eindigen.

Zondagmiddag was het de beurt aan de 680kg klasse. Ook in deze klasse moest men vol aan de bak om de punten binnen te krijgen. Het belangrijkste hierbij was om bij de eerste vier te eindigen om door te gaan naar de halve finales. Er waren zware partijen met name tegen Heure (1-1) en Valleitrekkers (0-3). De Bisons werden 3e in de poule.

In de halve finale moest Bison tegen Heure, de andere halve finale was Valleitrekkers tegen Hagmöll.

Bisons- Heure was een ware slijtageslag. Bison won de eerste beurt, Heure won de tweede. De derde trekbeurt werd uiteindelijk gewonnen door Heure.

Om de 3e en de 4e plaats moest Bison tegen Hagmöll. Door Hagmöll in twee trekbeurten te verslaan wordt Bison derde en wint het Brons.

In de finalewedstrijd wint Heure van Valleitrekkers, waarbij het goud dus voor Heure is en het zilver voor de Valleitrekkers.

Selectiewedstrijden

Zaterdag 2 juli werden de selectiewedsstrijden gehouden. De winnaars uit elke klasse mogen Nederland vertegenwoordigen op het WK in september in Holten.

De Bisons deden in verschillende klasses mee, of leden deden bij andere teams mee.

TTV Eibergen had zich ingeschreven in de 640kg klasse. Het team bestond uit leden van TTV Eibergen en TTV Vios-Bison. De 640kg klasse was als eerste aan de beurt. Het team ging voorspoedig van start en draaide goed. Ze werden eerste en mogen Nederland vertegenwoordigen op het WK in Holten. Ze waren hier uiteraard zeer blij mee.

Een drukke periode van wedstrijden en toernooien zijn nu achter de rug. Een paar dagen wat rust en dan weer volop trainen voor nog een tweetal competitietoernooien, maar vooral voor het Wereldkampioenschap in Holten van 15-18 september.