Gewest Oost

Op zondag 11 juni waren we wederom te gast bij TTV Bekveld voor het 5e toernooi van Gewest Oost.

Het 680kg team kon die dag niet imponeren. Het wilde maar niet opgang komen. Ze werden gedeeld vijfde met TTV Oele/Koapman.

Het 640kg team kon redelijk goed meekomen. Heure en Eibergen waren te sterk, maar de andere teams waren aan elkaar gewaagd. Gedeeld derde in het dagklassement.

Het JeugdA team ging gewoon op dezelfde voet verder als de vorige toernooien. Ze zijn een goede middenmoter en zesde in het dagklassement. Het JeugdB team kwam gewicht en kracht tekort, maar desondanks werd er met veel enthousiasme gestreden. Ze werden negende in het dagklassement.

NK TOUWTREKKEN

Op 17 en 18 juni werd het NK Touwtrekken gehouden. De organisatie was in handen van TTV Hagmöll. De Bisons deden mee met een Jeugdteam een 680kg en een 640kg team.

Het Jeugdteam kwam zaterdag aan de start met een vernieuwde jonge ploeg. Er was één poule met 11 teams. Zaak was om bij de eerste vier te eindigen om zo de halve finales te bereiken.

Gaandeweg de poulewedstrijden werd duidelijk dat een plaats bij de bovenste vier er niet in zat. Voor de top kwamen ze kracht te kort, desalniettemin werd er gestreden voor iedere punt. Het team eindigde op plaats zes in de poule.

1e werd Veense Boys, 2e Vriezenveen, 3e Bekveld.

Ook het 680kg team is verjongd. Ook voor hen gold, eerst zien om bij de beste vier te komen. Het team kwam goed uit de startblokken. Het venijn zat in de staart van de poulewedstrijden. Desondanks wist men derde in de poule te worden. Het team was door naar de halve finale tegen Eibergen. Deze werd verloren. De strijd om het Brons ging tegen TTV Vorden. In de poule was hiervan gewonnen, maar nu werd de wedstrijd verloren. Een vierde plek voor de Bisons.

1e werd TTV Heure, 2e TTV Eibergen, 3e TTV Vorden.

Zondag was het de beurt aan het 640kg team. Zoals alle teams van de Bisons, was ook dit team verjongd.

Ook in de 640kg gold, zorgen dat je bij de eerste vier in de poule komt om door te kunnen gaan naar de halve finales. Ook dit team kwam goed voor de dag en draaide eigenlijk boven verwachting. Als de poulewedstrijden zijn afgelopen, staan ze op een keurige tweede plaats in de poule. De halve finale is tegen OKIA, in de poule werd het een gelijkspel, maar de Bisons beginnen steeds beter te trekken en winnen de wedstrijd tegen OKIA. Ze zijn door naar de finale, hierin moeten ze tegen de Valleitrekkers. Het wordt een zware wedstrijd voor beiden, maar uiteindelijk wint Valleitrekkers.

1e werd Valleitrekkers, 2e TTV Bison, 3e TTV Eibergen.

Internationaal Toernooi Zwitserland

In het weekend van 24 en 25 juni hield TTV Engelberg een internationaal toernooi. Ook de Bisons waren er aanwezig. Zaterdags werd meegedaan in de 680kg klasse, zondags in de 640kg klasse.

Het 680kg team kwam goed voor de dag. Wil het in de competitie soms niet vlotten, in Zwitserland ging het goed. Men zat in een poule met 9 teams. Alleen Engelberg en Fam. Janssen (België) waren te sterk. Tegen Allgau Power Zell een gelijkspel en de overige partijen werden gewonnen. Een prima prestatie, alleen niet genoeg om door te gaan naar de halve finales.

Op zondag kwam het 640kg team ook goed voor de dag. Ze zaten in een poule met zeven teams. Engelberg was een maatje te groot en ook van Luthern werd verloren. De overige wedstrijden werden gewonnen. En ook hier werden de Bisons derde in de poule.

De Bisons kunnen tevreden terugkijken op het toernooi in Zwitserland en blijven ze in de buurt van de topteams.