BBQ

De BBQ werd dit jaar gehouden op zondag 2 juli bij ons clubgebouw. Het was er weer gezellig druk en de organisatie had leuke activiteiten voor ons in petto, waaronder Stef-stuntpiloot, kruiwagenrace en voetbal katapult. Natuurlijk ontbrak het ook niet aan een natje en droogje. Een prachtige zondag!

Gewest Oost

Zondag 9 juli werd het zesde toernooi gehouden van Gewest Oost. We waren te gast bij TTV Koapman in Tilligte. Het viel de senioren niet mee de draad weer op te pakken na de drukke maand juni. Mede door de vele wisselingen in de teams kon men geen potten breken. Beide teams wisten geen wedstrijden te winnen.

Het JeugdA team had geen last van de zomerdip en presteerde goed net als andere keren, vijfde in het dagklassement. Het JeugdB team had er wat meer moeite mee deze zondag en eindigden in de onderste regionen van het dagklassement.

Tijs te Woerd en Vincent Ribbers deden mee met TTV Olden Eibergen in de 720kg klasse. Zij werden gedeeld vijfde in het dagklassement.

World Games

Van 20 t/m 30 juli werden de World Games gehouden in Polen. Ook touwtrekken is één van de sporten die worden beoefend op de World Games. Voor een touwtrekker is dit het hoogst haalbare in de touwtreksport. De World Games zijn de Olympische Spelen voor niet Olympische sporten.

Teun Huirne van de Bisons deed mee in het Nationale 640kg team. De zes beste landen van de wereld mogen hier aan meedoen. Teun en zijn team konden geen medaille in de wacht slepen, maar meedoen op de World Games is voor weinig touwtrekkers weggelegd. Op zichzelf is dat al een felicitatie waard.