Januari 2019

Een nieuw seizoen staat weer op het punt van beginnen. De trainingen van zowel Jeugd als Senioren zijn inmiddels hervat. Voor de Jeugd zijn er een drietal trainers aangesteld, die bij toerbeurt de training zullen verzorgen, te weten Rick Elschot, Tonny Asschert en Vincent Ribbers. De Senioren worden ook dit jaar weer getraind door Rik Baak.

De jaarlijkse survivalrun is voor de Bisons het begin van een nieuw seizoen. Sommige leden lopen de run mee, vele andere leden verlenen hand- en spandiensten.

Naast de Competitie in Gewest Oost en de Nederlandse Kampioenschappen staat er dit jaar ook  een internationaal toernooi  in Duitsland op de agenda.  Hoogtepunt  dit seizoen is het  Europees Kampioenschap  in  Ierland in september. Voor de Jeugd staat er ook een internationaal toernooi op de agenda en wel het GENSB toernooi in Engeland.

Het gewichttrekken wordt dit jaar wederom  georganiseerd en wel op 29 maart bij Schnieders op de Deale.

Kortom een jaar met veel uitdagingen.

Vrijdagavond 11 januari gingen de Bisons voor het eerst weer aan  het touw. Bij TTV Hagmöll in Bentelo werd  een gewichttrektoernooi georganiseerd. Er was een grote opkomst van ongeveer 20 teams. De Bisons namen deel met twee teams ( één jeugd en één senioren team).  Ze eindigden in de middenmoot.

De jaarlijkse nieuwjaarsborrel werd op 18 januari gehouden.

Tot onze grote verbazing had er een aanzoek plaatsgevonden en werd op deze avond het huwelijk ingezegend tussen Tonia en Hendrikus. Naar goed Achterhoeks gebruik  werd door de naobers groen gehaald en de zaal versierd. De ceremoniemeesters en de pastoor zorgden ervoor dat het paar netjes in de echt werd verbonden, met passende teksten, gedichten en muziek.  Ook de familie en de kammereude lieten zich niet onbetuigd en voerden een zeer hilarische levensschets op. Hierna volgde de dans van het bruidspaar waarna het uitmondde in een daverend bruiloftsfeest tot in de late uurtjes.