Augustus

GENSB toernooi zaterdag 29 augustus.

Vrijdagavond vertrokken de heren van de Jeugd inclusief trainer en het verzorgend team richting Heino waar het internationale toernooi voor de Jeugd werd gehouden. Na een goede nachtrust en een goed ontbijt togen de mannen naar het touwtrekterrein. Aangezien er meer jeugdleden waren, dan er toegestaan was in een team, werden een aantal jeugdleden gecombineerd met andere verenigingen. Zo waren er ook jeugdleden te vinden binnen het team van Hagmöll en Eibergen. De heren van de Bisons waren goed op dreef en het liep goed. Ze eindigden in de poule hoog genoeg om door te gaan naar de achtste finales. Hagmöll en Eibergen, met Bisonleden, kwamen niet door de poule. De Bisons moesten in de achtste finale aantreden tegen Spoortrekkers ( Nederlands Kampioen) Helaas konden ze deze wedstrijd niet winnen. In het totaalklassement werden de Bisons uiteindelijk tiende in een deelnemersveld van 40 teams. Een prima prestatie! De afterparty was niet om over naar huis te schrijven. Waar ze wel heen wilden, werden ze niet toegelaten en waar ze wel heen konden was het niet gezellig! Maar met Pizza’s en een drankje in het eigen verblijf was het ook goed vertoeven!! Gelukkig was het bij terugkomst in Beltrum goed terrasweer!!

GENSB 2015

Zondag 23 augustus werd het 9e en tevens laatste toernooi van de Oostelijke competitie gehouden. We waren te gast bij TTV Vorden. Het weer was prima en de ondergrond was zacht, waardoor wedstrijden lang duurden. Het 680kg A team kon moeilijk met deze ondergrond omgaan. Het team wilde aanvallen, maar de tegenstanders konden zich goed vastzetten. Uiteindelijk werden ze vijfde in het dagklassement. Maar in het totaalklassement een prachtige eerste plaats. Tweede werd Vorden, derde Heure. Bij de Jeugd werd wederom een bekertoernooi gehouden. De Bison Jeugd had een patent op gelijkspelen. Tegen alle tegenstanders werd een gelijkspel getrokken en dit was helaas net niet genoeg voor een podiumplek. Ze werden vierde. Het 680kg B team ging er ook deze dag weer vol tegenaan. Dat resulteerde in een winstpartij en drie gelijkspelen. Zij sloten de Gewest Oostcompetitie af met een zesde plaats in het totaalklassement. Het 640kg A team had het net als het 680kg A team moeilijk met de ondergrond. Desondanks wisten ze er nog een gedeelde derde plaats in het dagklassement uit te slepen. Ze werden tweede in het totaalklassement achter OKIA. Laura Oude Hengel deed mee bij de dames Koapman. Zij wisten alle wedstrijden te winnen. Marcel Ribbers deed wederom mee bij Heure in de 720kg klasse. Zij wisten een tweede plaats te behalen in het dagklassement.

08161919 (Large) Na een vakantieperiode werd zondag 16 augustus het 8e toernooi van de Gewest Oost competitie gehouden.  We waren te gast bij TTV Hagmöll. Het was een regenachtige dag, maar desondanks hield het terrein zich goed. Bij de Jeugd werd een bekertoernooi gehouden. De Bisons deden met één team mee. Zij wisten een mooie tweede plaats te behalen. Eerste werd Heure. Het 640kg A team met 2 jeugdleden in hun midden deed het prima. Alleen gelijk tegen OKIA, de overige wedstrijden werden gewonnen, al ging het niet vanzelf. Het 680kg B team presteerde naar behoren. Met veel inzet en felheid werd een gedeelde 4e plaats in het dagklassement behaald. Het 680kg A team had het zwaar, maar wist desondanks nog 2e in het dagklassement te worden. Gelijk tegen Vorden en Eibergen, de overige wedstrijden werden gewonnen, maar kostten wel veel kracht. Marcel Ribbers deed mee met Heure in de 720kg klasse. Zij werden eerste in het dagklassement.