Augustus

Competitietoernooi Gewest Oost Tilligte

Zondag 21 augustus was het 7e competitietoernooi van Gewest Oost. De Bisons waren deze dag te gast bij TTV Koapman te Tilligte.

Voor de klasses 680kg en de 600kg was dit de laatste competitiedag.

De Bisons kwamen in de 680kg klasse goed voor de dag. Bijna alle wedstrijden werden gewonnen. De allerlaatste wedstrijd tegen OKIA werd een zware, maar men kon de winst niet naar zich toehalen. De Bisons tweede in het dagklassement en ook tweede ( dus zilver) in het totaalklassement.

OKIA werd eerste en Heure werd derde.

In de 600kg klasse kon men niet echt mee met de top. Er werd fel gestreden elke wedstrijd weer, maar punten kwamen er te weinig. Vierde in het dagklassement en vierde in het totaalklassement.

Eerste werd OKIA, tweede Eibergen en derde Heure.

Bart Reinders deed bij ’t Touwtje mee in de 680kg klasse. Ze behaalden een 5e plaats in het dagklassement.

WK Holten

Op het moment van schrijven word er nog keihard getraind en wel al een tijdje drie keer in de week.

Eén keer in de week alleen de eigen club en twee keer in de week met TTV Eibergen. Trainingen met TTV Eibergen staan vooral in het teken van het Nationale team dat de Bisons samen met TTV Eibergen vormt in de 640kg klasse, maar natuurlijk ook voor beide verenigingen om goed voor de dag te komen in de Open Klasse op het WK in Holten.

De WK zal gehouden worden in Holten en wel van 15 t/m 18 september.

Bekend is al wel dat een heel groot aantal teams zal deelnemen vanuit de hele wereld.

Eerst voor de Bisons nog de competitie afsluiten op 5 september in Vorden.

In de 640kg klasse staat men nu bovenaan en wil men het Oostelijk Kampioenschap in de 640kg klasse graag naar zich toe trekken.