Zondag 9 april ging de touwtrekcompetitie van Gewest Oost van start. Het eerste toernooi was in Holten, we waren te gast bij TTV OKIA.

De Bisons nemen in de competitie deel met 2 Jeugdteams, één 640kgA team en één 680kgA team.

Het 640kgA team heeft dit seizoen de insteek om te verjongen en het team de komende jaren weer op te bouwen. Aan de inzet ontbrak het vandaag niet, maar er kon alleen van TTV Erichem worden gewonnen. Ze werden vijfde in het dagklassement.

De Jeugd BisonA wist zich dit toernooi in de middenmoot te nestelen. Gezien het verloop van de wedstrijden kunnen ze zeker een paar plaatsen hogerop.

De Jeugd BisonB ploeg wist zich met veel enthousiasme naar een achtste plaats in het dagklassement te vechten.

Het 680kgA team moest gelijk al, al hun krachten aanspreken om de punten binnen te krijgen. Twee gelijk, twee gewonnen en twee verloren wedstrijden resulteerde in een vijfde plek in het dagklassement.

Vincent Ribbers deed mee met TTV Olden Eibergen in de 720kg klasse. Zij werden derde.

Zondag 23 april werd het tweede toernooi van Gewest Oost gehouden in Borculo. We waren te gast bij TTV Heure.

De Jeugd BisonB trad vandaag aan met jongeren die nog haast niet aan het touw gestaan hadden. Meedoen was belangrijker dan winnen en natuurlijk positieve ervaringen opdoen met het touwtrekken. Ze werden elfde in het dagklassement.

Bij de Jeugd BisonA liep het al een stuk beter en werden flink wat meer punten gehaald dan het eerste toernooi. Prima gedaan en vierde in het dagklassement.

Het 640kgA team wist zich met veel inzet naar een gedeelde derde plaats in het dagklassement te knokken, een prima prestatie.

Het 680kgA team kon de draai niet vinden en kwam kracht te kort. Alleen van Hagmöll werd gewonnen. Zesde in het dagklassement.

Tijs te Woerd en Luuk Arink deden mee bij TTV Olden Eibergen in de 720kg klasse. Ze werden zesde.