Drie Bonden Toernooi

Op zaterdag 19 september werd het Drie-bonden-toernooi georganiseerd. Dit toernooi is tot stand gekomen door een samenwerking met Federatie Vrije Touwtrekkers (FVT), TTO Drenthe en Nederlandse Touwtrekbond    (NTB) en bedoeld om eens bij elkaar in de keuken te kijken.

De wedstrijden vonden plaats op het wedstrijdterrein van TTV Vriezenveen in Vriezenveen, een mooie accommodatie.

Er hadden zich 20 ploegen ingeschreven verdeeld over 3 poules, en er was geen gewichtslimiet.

De ploegen bestonden uit zestallen of combi-teams.

De Bisons namen deel met drie teams. Zowel senioren, als jeugd, als dames stonden met elkaar aan het touw. Plezier en het meedoen aan dit toernooi stond deze avond voorop. Er waren mooie en hilarische wedstrijden te zien.

Bison 3 bleef in de poule steken, Bison 2 strandde in de halve finale. Bison 1 werd uiteindelijk 3e!

1e werd TTV Vriezenveen en 2e werd TTV Eibergen.

Na afloop was er een gezellig samenzijn met alle touwtrekkers en touwtreksters en toeschouwers. Een mooie touwtrekavond om elkaar beter te leren kennen en zeker voor herhaling vatbaar.

driebondentoernooi

Van 3 t/m 6 september werden de Europese Kampioenschappen Touwtrekken gehouden in Belfast, Noord Ierland.

Dinsdagmorgen, 2 september, om 10 uur vertrokken we met de bus. Via Hoek van Holland, Harwich , Hollyhead en Dublin, kwamen we woensdag, zonder problemen,  rond de middag aan in Belfast.

De weging gaf geen problemen, waarna het veld even geïnspecteerd werd. De experts dachten dat het een aanvallend terrein was, ze bleken later gelijk te hebben.

Hierna konden we ons rustig voorbereiden op het touwtrekken op donderdag en vrijdag.

bus belfast

Donderdagmorgen ging de 680kg klasse van start. We zaten in een poule van zeven teams, met o.a. Vorden, Lakehill en Brunnsbergs IF.

Het team draaide in het begin erg stroef, maar naar mate de wedstrijden vorderden, kwam de schwung er in. Uiteindelijk werden alle wedstrijden in de poule gewonnen. In de kwart finale kwamen we OKIA tegen, deze wedstrijd gaf geen problemen. We waren door naar de halve finale. Hier was het Ierse G en B Tow onze tegenstander. Door veel spanning op het touw te brengen en steeds de controle te houden, werd ook deze tegenstander verslagen. We waren door naar de finale tegen het Zwitserse Ebersecken. Net als vorig jaar stonden we weer tegenover elkaar.

We konden dit jaar meer weerstand bieden, maar uiteindelijk was Ebersecken wel duidelijk de sterkste.

EK Belfast

Zilver voor ons in de 680kg klasse, een prachtig resultaat waar iedereen erg blij mee was.

Goud was voor Ebersecken (Zwits.) en Brons voor Engelberg (Zwits.).

Ek 680-3

Vrijdagmiddag was de 640kg klasse aan de beurt. We zaten in een poule met negen teams, met o.a. Boley, Lakehill en Valleitrekkers.

Anders dan de namen deden vermoeden, liepen we eigenlijk vrij gemakkelijk door de poule.

Alle wedstrijden werden gewonnen en we waren door naar de kwartfinales. Wederom kwamen we OKIA in de kwartfinale tegen. In de eerste trekbeurt moesten echt alle zeilen bijgezet worden, om te kunnen winnen en dat lukte. De tweede trekbeurt wisten we met ferme uithalen OKIA los te krijgen, zodat deze ook gewonnen werd. Door naar de halve finale tegen Engelberg uit Zwitserland. We hebben flinke strijd geleverd tegen Engelberg, maar we konden de wedstrijd niet winnen. Door naar de strijd om het Brons tegen het Duitse Bollen. Ze verrasten de eerste trekbeurt met aanvallend touwtrekken. De tweede trekbeurt konden we ze beter afremmen, maar het was niet genoeg om te kunnen winnen. Een vierde plaats in de 640kg klasse. Goud voor Engelberg (Zwits.), Zilver voor Ebersecken ( Zwits.) en Brons voor Bollen ( Duitsl.).

TTV Vios-Bison kijkt tevreden terug op de prestaties in zowel de 680kg klasse als de 640kg klasse, voor het 2e jaar op rij in de top vier!

belfast4

Rik Baak deed mee met het Nationaal team in de 680kg klasse.

Rik wist met het team door te dringen tot de halve finales. Hier was Zweden de tegenstander. Dit land werd na zware wedstrijden verslagen met 2-1.

In de finale moest Nederland aantreden tegen Zwitserland. Na goed tegenstand te hebben geboden, moest men de overwinning aan Zwitserland laten.

Een mooie Zilveren medaille voor Rik met het Nederlandse team.

Laura Oude Hengel deed mee in het Nederlands 520kg W team.

Ook Laura wist met het team de halve finales te halen en ook zij moesten aantreden tegen Zweden. Helaas werd deze wedstrijd verloren. In de strijd om het Brons moesten ze tegen Duitsland, deze wedstrijd werd gedecideerd gewonnen.

Een mooie Bronzen plak voor Laura met het Nederlandse team.

Dit was inmiddels al de derde plak voor Laura.

laura

Op donderdag deed ze mee bij Gelderswoude in de 560kg W. Daar behaalde ze een Zilveren medaille. Vrijdags trok ze mee bij TTV Koapman in de 520kg W, ook daar behaalde ze een Zilveren medaille.

Teun Huirne deed mee in het Nationaal 640kg team. Het team werd derde in de poule en zesde in de eindstand.