Mede doordat er dit jaar geen WK voor ons in het verschiet ligt, is het rustig bij de Bisons. De trainingen werden teruggeschroefd tot één maal in de week. Ook andere zaken krijgen hierdoor weer meer aandacht. Zo ook de kermis met het prachtige bloemencorso.

Het toernooi bij TTV PECO in Teuge viel samen met Kermiszondag en het corso. Mede hierdoor konden we maar met één team afreizen naar Teuge.

Het 720kg team ging voortvarend van start, met veel energie en inzet ging men de strijd aan. Maar naarmate de wedstrijden vorderden, vloeiden de krachten weg. Het team behaalde 7 punten en werd zesde in het dagklassement.

Voor de 720kg klasse en de 640kg klasse waren het de laatste wedstrijden in de competitie van Gewest Oost.

Het 720kg team eindigde in het eindklassement op de zesde plaats.

Het 640kg team werd vijfde in de eindrangschikking.

Zondag 9 september was alweer het laatste toernooi van gewest Oost. Deze werd gehouden bij TTV Bekveld in Hengelo (G). TTV Bekveld vierde met dit competitietoernooi hun 50 jarig bestaan.

Het 680kgA team had het wederom niet makkelijk. Ze gingen met elke ploeg de strijd aan, maar met name tegen de ploegen uit de top van het klassement kwamen ze kracht tekort. Uiteindelijk werden ze zesde in het dagklassement en ook zesde in het eindklassement.

Het 680kgB team was niet aanwezig. Dit team werd in het eindklassement negende.

Het 600kg team had deze dag een zeer jeugdige uitstraling. Met name in deze lichte klasse gaat het er zeer fel aan toe. Het team ging vol de strijd aan, maar moest het onderspit delven tegen de meer ervaren teams. Ze werden zevende in het dagklassement en zesde in het eindklassement.

Het Jeugdteam pakte, na de vrije zondag met de kermis, de draad weer op. Het team presteert vrij constant en behaalde deze dag 13 punten. Hiermee werden ze zevende in het dagklassement en zevende in het eindklassement.

Seizoen 2018 is bijna afgesloten. Het was in alle opzichten een rustig jaar voor de Bisons en het is gegaan zoals we vooraf besproken hadden.

Het seizoen zit er op!

De voorbereiding voor volgend seizoen zijn alweer bezig. Na een rustig afgelopen seizoen is het weer tijd om er flink tegenaan te gaan.

In 2020 bestaat TTV Bison 50 jaar. De STEB ( Stichting Touwtrek Evenementen Beltrum) komt al regelmatig bij elkaar voor een eerste opzet en invulling van een feestelijk jubileumjaar. Vast staat dat er op 25 en 26 juli 2020 een Internationaal Toernooi wordt gehouden.

De verschillende commissies zijn gevormd. Ook al duurt het nog een hele tijd, de eerste voorbereidingen zijn begonnen. Het wedstrijdveld en het trainingsveld zijn onder handen genomen en worden van een nieuwe grasmat voorzien. Op de website en facebook van de Bisons zullen foto’s geplaatst worden over de voortgang van de voorbereidingen van het 50-jarig jubileum.