WK TOUWTREKKEN TE MALMÖ, ZWEDEN

Het WK werd gehouden van 8 t/m 11 september. Op 8 en 9 september waren de wedstrijden voor de Clubteams. De Landenteams waren op 10 en 11 september aan de beurt.

De Bisons deden mee met een 700kg team en een 640kg team.

De ondergrond was erg zacht, wat resulteerde in lange wedstrijden. De scheidsrechters grepen regelmatig in met een No-Pull, wat inhield dat er te weinig activiteit aan het touw was en dat er opnieuw gestart moest worden in een nieuwe baan.

Donderdag was als eerste de 700kg klasse aan de beurt. Er werden een paar kostbare punten verspeeld omdat men erg moest wennen om van aanvallend, naar verdedigend touwtrekken over te gaan. Het team begon steeds beter te draaien. Van Ebersecken uit Zwitserland werd verloren, tegen TTV Koapman werd gelijk getrokken. De andere wedstrijden werden gewonnen. Vooral de laatste wedstrijd tegen GMB uit Ierland was erg spannend. Zij hadden aan 1 punt (gelijkspel) genoeg om door te gaan, de Bisons moesten winnen om door te gaan naar de kwartfinales en dat lukte!

In de kwartfinales kwamen de Bisons de Valleitrekkers uit Nederland tegen. Het werden twee lange trekbeurten, maar ze werden gewonnen, door naar de halve finale tegen alweer een Nederlandse ploeg, TTV Heure.

Ook hier weer twee lange trekbeurten, het verschil was niet groot, maar Heure trok de overwinning naar zich toe. In de strijd om het Brons moesten de Bisons tegen Engelberg uit Zwitserland. De Zwitsers waren een maatje te groot en wisten de wedstrijd te winnen.

Geen medaille maar wel een mooie vierde plaats, temeer omdat in dit team dit jaar twee jongens meededen die doorgestroomd waren uit de Jeugd. Vierde op een WK is dan een super prestatie!

1e Ebersecken, 2e Heure, 3e Engelberg, 4e Bisons.

Vrijdag was de 640kg klasse aan de beurt. Dit team had een zelfde wedstrijdverloop als het 700kg team. Spannend tot op het laatst of de Bisons door zijn naar de kwartfinales. En wederom lukte het, alleen in de kwartfinale stuitte het team gelijk op het Zwitserse Engelberg. Tegen dit team hebben de Bisons maar weinig overwinningen kunnen boeken. Zo ook deze dag niet. Gestrand bij de eerste 8 van in totaal 34 teams.

1e Ebersecken, 2e Engelberg, 3e Goldscheuer, 4e OKIA.

Rik Baak en Erik Scharenborg deden mee in het Mix-team dat voor Nederland uitkwam. Het Nederlandse team had het moeilijk, maar door gedrevenheid en inzet wisten ze de halve finales te bereiken. De tegenstander in de halve finale was Zweden, dat steeds beter in het ritme kwam. Het Zweedse team was dan ook te sterk, Nederland moest hierna aantreden tegen Zwitserland om het Brons. De Zwitsers hadden in hun halve finale verrassend verloren, na een slopende wedstrijd tegen Spanje.

Nederland wist in twee zinderende trekbeurten te winnen van Zwitserland, de bronzen plak was binnen!

1e Zweden, 2e Spanje, 3e Nederland 4e Zwitserland.

DRIEBONDEN TOERNOOI

Op zaterdag 24 september werd het Driebondentoernooi gehouden bij TTV Vriezenveen te Vriezenveen. De Bisons namen met twee teams deel. De teams waren een mix van jeugd en senioren, waar niet het resultaat maar het plezier voorop stond. Beide teams wisten de nodige punten bij elkaar te sprokkelen, om na de tijd gezellig met een hapje en een drankje bij TTV Vriezenveen de avond af te sluiten.

wp_20160924_19_59_15_pro

Hiermee is het touwtrekseizoen op de groene weiden afgesloten.

Dat wil niet zeggen dat er geen activiteit meer is. Op donderdagavond kan er nog steeds gesport worden.

Ook staat het volgende deze maand op de agenda: In en om het clubgebouw ‘gladdigheid maken’!!