Mei

Zondag 31 mei werd het zesde toernooi van Gewest Oost gehouden. Deze keer ging het richting Erichem, waar we te gast waren bij TTV Erichem. Het wedstrijdterrein lag er prima bij. De meeste wedstrijden waren kort en fel. Wel was er wat terreinverschil, waardoor je vele gelijkspelen zag. Alle teams van de Bisons hadden het zwaar.

Erichem schoencontrole

Het 640kgA team had het moeilijk , de wedstrijden verliepen zwaar. Gelijkspel tegen OKIA, Vorden en Eibergen. De andere wedstrijden werden gewonnen, zij het met moeite. Met name tegen Heure moesten alle zeilen bijgezet worden. Uiteindelijk werden ze toch nog tweede in het dagklassement.

Het JeugdB team kwam net iets te kort om hoog te kunnen eindigen. De inzet was prima, ze werden zesde in het dagklassement.

Het JeugdA team zag TTV Heure dichterbij komen. Van Heure en Bekveld werd verloren. Van de andere teams werd, al ging dat niet zonder slag of stoot, gewonnen.

Ze werden derde in het dagklassement.

Het 680kgB team moest de nodige vaste touwtrekkers missen. Hun vervangers deden prima hun best, maar meer dan een gelijkspel tegen Peco zat er niet in.

Het 680kgA team kende een prima start van de wedstrijden, maar het venijn zat in de staart toen men tegen Heure en Vorden moest.

Verloren werd van Vorden en een gelijkspel tegen Heure. De andere wedstrijden werden gewonnen.

Ze werden derde in het dagklassement.

Zondag 17 mei kwam de touwtrekkaravaan in Eibergen. De touwtrekarena lag er prachtig bij en het weer werkte wederom goed mee. Men kon zich beter vastzetten op de ondergrond, waardoor de wedstrijden langer duurden.

Het 680kg A team wist voor het eerst dit seizoen, deze competitiedag zonder puntenverlies af te sluiten. Er moest flink voor gestreden worden om alle punten binnen te halen, maar het resultaat mocht er zijn. Eerste in het dagklassement.

Het 680kgB team moest ’s morgens aantreden. De schwung wilde er maar niet inkomen. Uiteindelijk wist men een gelijkspel af te dwingen, waarmee de eer gered was. Ze werden gedeeld 6e met Peco.

Het Bison JeugdA team wist alle wedstrijden te winnen. Ze nemen hiermee afstand van TTV Heure dat 2e staat in het totaalklassement. Prima prestatie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het Bison JeugdB team deed eveneens van zich spreken.

Zij wisten zich door veel inzet en op karakter naar een derde plaats in het dagklassement te knokken. Ze lijken op een wat zachtere ondergrond beter uit de voeten te kunnen.

Het 640kgA team kon niet achterblijven en deed dat ook niet.

Tegen OKIA moest men voluit gaan, maar OKIA gaf zich niet gewonnen. Het resulteerde in een gelijkspel. Van de overige tegenstanders werd, al ging het zwaar, gewonnen. We werden gedeeld eerste met OKIA.

Marcel Ribbers deed mee bij TTV Heure in de 720kg klasse, ze werden tweede in het dagklassement.

Laura Oude Hengel deed mee bij de dames van Oele. Ze werden tweede in het dagklassement.

De Eibergse sportfederatie organiseert elk jaar ‘Sportintro Beltrum’

Tijdens de gymnastieklessen kunnen kinderen van de basisschool kennis maken met de verschillende takken van sport.

Touwtrekken was op maandag 11 mei en dinsdag 12 mei aan de beurt. Kinderen uit groep 6 – 7 en 8 konden op een speelse manier kennis maken met de touwtreksport.. De kinderen vermaakten zich prima.

Een mooi initiatief dat de komende jaren zeker navolging zal vinden.

sportintro 2015 (Large)

10 mei open zondag Veur Mekare

Tijdens de open zondag was alles wat nieuw was gebouwd, geplaatst of gerenoveerd voor de gemeenschap van Beltrum te bekijken

Ook de Bisons hadden hun accommodatie opengesteld. Vooral de jeugdigen namen een kijkje in ons trainingshonk en wilden wel met ons krachtmetingstoestel in de weer gaan.

Er was veel belangstelling voor, al met al een mooie middag.

Zondag 3 mei werd het vierde toernooi van Gewest Oost gehouden. We waren te gast bij TTV Heure. Het weer was goed en wederom duurden de wedstrijden niet lang.

Het Bison Jeugd B team deed het prima, hoewel er minder punten werden behaald dan het vorige toernooi, was de inzet prima. Het team bestaande uit voor het merendeel nieuwe leden is leergierig en groeiende. Ze werden 6e in het dagklassement.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het Bison Jeugd A team trok alleen gelijk tegen de grootste concurrent TTV Heure. De overige wedstrijden werden gewonnen, al ging dat niet zonder slag of stoot.

Ze werden gedeelde eerste met TTV Heure in het dagklassement.

Het 680kg A team had een zware dag. Voor werkelijk iedere punt moest gevochten worden. Verloren werd van TTV Vorden en gelijk tegen TTV Heure en TTV Eibergen. Van de anderen werd gewonnen. Desondanks toch nog een tweede plaats in het dagklassement.

Het 680kg B team deed het stukken beter dan het vorige toernooi. Het lijkt erop dat ze ’s middags meer power hebben dan ’s morgens. Verloren werd van Philippinenburg. Gewonnen werd van Peco en gelijk tegen Oele, Bekveld, Hagmölltrekkers en Olden Eibergen. Vierde in het dagklassement.

Het 640 kgA team had eveneens een zware dag. Ook hier kwamen de punten moeizaam binnen. Van TTV OKIA werd verloren en gelijk tegen Heure en eibergen. Van de andere ploegen werd gewonnen.

Uiteindelijk door inzet en vechtersmentaliteit, net als in de 680kgA klasse, werden we 2e in het dagklassement.

Mart Arink deed mee bij Heure in de 720 kg klasse. Zij werden derde in het dagklassement.