Mei

Het derde competitietoernooi van Gewest Oost werd gehouden op 6 mei. We waren deze dag te gast bij TTV Eibergen.

Het Jeugdteam presteerde goed. De top 4 lijkt een stap te ver, maar met de overige ploegen kan men zich goed meten. Vandaag werden ze zesde in het dagklassement.

Beide 720kg teams streden voor wat ze waard waren, maar het gewicht was hier de grootste tegenstander. Beide ploegen waren erg licht voor deze klasse, desondanks werd er met veel inzet en plezier voor elk punt gestreden. Het 720kgA team werd 5e in het dagklassement, het 720kgB team werd 7e.

Het 640kg team kwam wederom goed voor de dag en blijft in de bovenste regionen meedoen. Ze werden gedeeld 3e met TTV Oele B.

Op 12-13 en 14 mei hield touwtrekvereniging Fam. Janssens uit Retie, België, een internationaal touwtrektoernooi ter gelegenheid van hun 25 jarig Jubileum. Veel ploegen waren naar Retie afgereisd. Zo ook de Bisons, zij namen deel op zaterdag met een 640kg team en op zondag met een 680kg team. Gezien de trainingsarbeid die eenieder had verricht, was de verwachting dat men zich in de middenmoot zou kunnen nestelen. Voor zowel het 640kg team als het 680kg team bleek dit te kloppen, al waren de verschillen niet zo groot als we vooraf gedacht hadden, ondanks dat we in pittige poules zaten qua ploegenverdeling.

Zondag 27 mei werd het vierde competitietoernooi van Gewest Oost gehouden. TTV Heure uit Borculo tekende voor de organisatie. Het Jeugdteam had een ietwat mindere dag. Zij konden net niet brengen wat ze normaal gesproken wel kunnen. Deze keer maar 2 gewonnen wedstrijden en één gelijkspel. Ze werden 7e in het dagklassement.

Het 680kgA team had een prima dag. Alleen van Heure werd verloren en tegen Heure/Vorden gelijk. De overige wedstrijden werden gewonnen. Het gevoel lijkt terug te komen bij dit team.

Het 680kgB team had het erg moeilijk dit toernooi. Ze zaten een behoorlijk eind onder het gewicht en misten de kracht een wedstrijd naar zich toe te trekken. Ze werden 7e in het dagklassement.

Het 600kg team kende een moeilijke start van het toernooi, maar gaandeweg de wedstrijden begon het steeds beter te draaien. Uiteindelijk werd men met veel strijd en inzet toch nog 3e in het dagklassement.