Mei

Op zondag 7 mei werd het 3e toernooi van Gewest Oost gehouden. De organisatie lag deze keer bij de Bisons zelf.

De wedstrijden vonden plaats op het terrein van de familie Ratering. Het 640kgA team wisselde goede wedstrijden af met mindere wedstrijden. Zelfs koploper OKIA moest een punt afstaan. Stukje bij beetje wordt dit team beter. Ze werden gedeeld vierde in het dagklassement.

Het 680kgA team lijkt niet door te kunnen stoten naar de top, er komen langzamerhand wel meer punten binnen, maar een topklassering zit er op dit moment echt niet in. Vierde in het dagklassement.

Zowel JeugdA als JeugdB is een mix van nieuwe jeugdleden met gevorderde jeugd. Op deze manier weet ieder team de nodige punten binnen te halen en leren ze van elkaar. Het JeugdA team werd zesde en het JeugdB team  werd negende in het dagklassement.

Vincent Ribbers Tijs te Woerd en Rick Elschot deden mee bij TTV Olden Eibergen in de 720kg klasse, zij werden vierde in het dagklassement.

Het toernooi werd  afgesloten met een optreden van de band ASBEST. Het was nog lang gezellig in de tent. De organisatie kan terugkijken op een geslaagde competitiedag.

Zondag 28 mei waren we te gast bij TTV Bekveld in Hengelo Gld. Zij organiseerden het vierde toernooi van Gewest Oost. Tot aan de middag waren de weersomstandigheden goed, daarna werd het erg warm.

De JeugdA en JeugdB hadden wederom een mix van  nieuwe en gevorderde jeugdleden. De jongens hadden er zin in. Zo goed als eenieder kon werd er gestreden. De Bisons zijn vereerd een zo groot aantal jongeren onder hun gelederen te hebben. De JeugdA werd vijfde en de JeugdB werd negende in het dagklassement.

Het 680kgA team moest alle zeilen bijzetten om punten binnen te krijgen. De eerste drie wedstrijden werden gewonnen, daarna was het even op. Twee wedstrijden werden verloren, om de laatste na een rustbeurt gelijk te trekken. Derde in het dagklassement.

Het 640kgA team begon goed en met een prima stijl aan het touw werd de strijd aangegaan. Maar het kon deze lijn niet tot het eind doortrekken. Uiteindelijk werden ze vierde in het dagklassement.

Tijs te Woerd en Vincent Ribbers deden weer mee bij Olden Eibergen in  de 720kg klasse.Zij vochten zich naar een tweede plaats in het dagklassement.