Juni/Juli

Het vijfde toernooi van Gewest Oost werd gehouden op 10 juni bij TTV Koapman te Tilligte.

Het 720kgB team zorgde voor een daverende verrassing door in het dagklassement eerste te worden. Iedereen bleek aan elkaar gewaagd, maar aan het eind van de dag hadden ze toch de meeste punten. Het 720kgA team moest in de onderste regionen vechten voor de punten. Uiteindelijk werd gelijk getrokken tegen TTV Bekveld. Gedeeld zevende met het Bekveldse team.

De Jeugd krabbelde weer iets op na het dipje van het vorige toernooi. Mooi om te zien hoe het team er elke keer weer het beste van maakt en leert van de dingen die hun overkomen. Ze werden 6e in het dagklassement.

Het 640kg team wist vandaag geen derde plek te bereiken in het dagklassement, de plek waar ze patent op lijken te hebben. Hagmölltrekkers uit Bentelo streefde hun net voorbij. Een mooie strijd in deze klasse, veel teams met Jeugdleden in hun midden, die overkomen vanuit de Jeugdklasse. Prima zaak!

NK Touwtrekken bij TTV Monnickendam

Op vrijdag 15 juni en zaterdag 16 juni werden de Nederlandse kampioenschappen gehouden. De Bisons hadden zich ingeschreven met 1 Jeugdteam, 1 600kg team, 1 640kg team en 1 680kg team.

De trainingen waren dit jaar niet zo intensief als andere jaren, toch kwam het besef dat we met meer trainingsavonden flink wat extra’s moesten doen, om toch nog redelijk voor de dag te komen op dit NK.

Er werden op dit NK geen plakken gehaald, maar de strijd in de diverse klasses, met name de lichtere 600kg klasse, was er niet minder om. Van wedstrijden in behoorlijke gaten, die lang duurden, naar wedstrijden in nieuwe banen die kort en fel waren.

Van wedstrijden waar de druk van het touw werd gehaald om de tegenstander tot reactie te dwingen om zo een No Pull te vermijden.

Voor het Jeugdteam was het doel , en eigenlijk gold dat voor alle teams, een plaats bij de eerste vier om door te kunnen gaan naar de halve finales.

Het zou moeilijk worden maar het Jeugdteam ging er voor. Hoe meer wedstrijden ze trokken, hoe beter het ging. Maar uiteindelijk was het niet genoeg voor een plaats bij de eerste vier. Het team heeft desondanks prima gepresteerd en zal de komende jaren alleen maar beter presteren met de inzet die ze nu getoond hebben.

Het 640kg team had een zwaar begin, een aantal wedstrijden kort na elkaar. Met name de wedstrijd tegen OKIA ( 1-1 ) vergde veel krachten. Toen het team in rustiger vaarwater kwam en steeds beter begon te presteren, waren er al teveel punten verspeeld om door te kunnen gaan naar de halve finales. Al was het spannend tot het laatst, ze werden 5e in de poule.

Het 600kg team wist na een waar spektakelstuk in de poule fase de halve finales te bereiken. Het team presteerde boven verwachting en liet menig touwtrekhart sneller kloppen.

In de halve finale moesten de Bisons tegen Lagerwey, in de andere halve finale streden Veense Boys en OKIA om een plek in de finale.

De wedstrijd Bisons tegen Lagerwey verloopt lange tijd goed, totdat de wedstrijdleider besluit af te fluiten voor inactief touwtrekken. Het touw werd verlegd naar een nieuwe, harde baan en hierop was Lagerwey beter. In de andere halve finale won Veense Boys van OKIA. In de strijd om Brons werd door de mannen een flinke strijd geleverd, maar OKIA won de wedstrijd.

Als laatste was het 680 kg team aan de beurt. Er waren in deze klasse twee poules, alleen de eerste twee in de poule gingen door. Al snel bleek dat dit er niet in zat. Het team werd derde in de poule.

Het zesde toernooi van Gewest Oost werd gehouden op 24 juni bij TTV Oele. Het 680kgA team had het zwaar. Het team kwam kracht te kort. Het streed in de onderste regionen met Olden Eibergen en Elshoff om de punten. Ze werden 7e in het dagklassement voor Olden Eibergen en Elshoff.

Het 680kgB team was deze dag niet aanwezig.

Het Jeugdteam presteerde naar behoren. Het team presteert vrij constant maar mist de kracht en de ervaring nog om meer wedstrijden te kunnen winnen, maar ze werken er hard aan.

Het 600kg team miste deze dag een groot aantal vaste krachten. Het team maakte het beste ervan, maar kwamen kracht en ervaring tekort. De nul werd wel weggetrokken. Ze werden 7e in het dagklassement.

Barbecue

In de zomerstop werd ook dit jaar de traditionele Barbecue gehouden. Het festijn was op zondag 8 juli bij ons eigen clubgebouw. De organisatie kon maar liefst ruim 40 personen verwelkomen.

Na de koffie en thee, had de organisatie gezorgd voor een spetterende activiteit.

‘Follow the Money’

Hierbij moeten groepen een som oplossen. Met de oplossing hiervan( bedrag) moesten ze een lang touw om verschillende bomen knopen, om precies aan dat bedrag te komen. Als ze het goed hadden was het touw precies lang genoeg om om de eindpaal te kunnen.

Nadat iedereen zich hiervoor in het zweet had gewerkt, was het tijd om de tekorten weer aan tevullen. Het bier was koud en de BBQ was heet, en het bleef nog lang gezellig.