Zondag 5 juni werd het vijfde competitietoernooi van gewest Oost gehouden. We waren te gast bij TTV Treklust in Warnsveld. Het was zeer warm. De ondergrond leende zich goed voor snelle aanvallende wedstrijden.

Zowel het JeugdA team als het JeugdB team presteerden prima.

Het JeugdA team wist alle wedstrijden te winnen en liep verder uit op de concurrentie. Ook het JeugdB team begint steeds beter te draaien. Ondanks de steeds wisselende samenstelling draaiden ze weer een puik toernooi. Gedeeld vijfde met Bekveld.

De 720kg klasse kan de opgaande lijn van de laatste weken niet vasthouden. Hoewel iedereen zijn best deed werd men gedeeld zesde met TTV Elshof.

Het 640kg team krabbelt weer iets op. Men had het moeilijk tegen elke tegenstander maar toonden veerkracht. Tweede in het dagklassement.

Het 680kg team had een goed begin, in de middenmoot een terugval, waarna het team later weer opkrabbelde. Ook dit team toonde veerkracht. Derde in het dagklassement.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Op vrijdag 17 juni en zaterdag 18 juni vonden de Nederlandse Kampioenschappen plaats.

De organisatie was in handen van TTV Spoortrekkers te Hoevelaken. De organisatie was prima, maar helaas gooide het weer roet in het eten.

De Bisons namen deel in de Jeugd, 640kg, 600kg en 680kg klasse.

De 640kg klasse was vrijdagmiddag voor de Bisons als eerste aan de beurt. Er was 1 poule en het liep prima tijdens de poule wedstrijden. Alleen een gelijkspel tegen TTV Lagerwij. De overige wedstrijden werden gewonnen.

In de halve finale kwamen we tegenover TTV Veense Boys, altijd een lastige tegenstander, maar de wedstrijd werd gewonnen. Door naar de finale tegen TTV OKIA. In de Gewest Oost Competitie niet van te winnen, maar hier waren de rollen omgedraaid.

Vios Bison Nederlands Kampioen, 2e OKIA en 3e TTV Lagerwij.

Zaterdagmorgen was de 600kg klasse aan de beurt. Ook het 600kg team kende weinig problemen tijdens de poule wedstrijden, alleen een gelijk spel tegen TTV Veense Boys, verder werd alles gewonnen. De halve finale ging tegen TTV Oele, deze werd zonder al te veel problemen gewonnen.

De finale was tegen TTV Veense Boys. Beide teams waren aan elkaar gewaagd, maar Veense Boys was net iets geraffineerder op beslissende momenten.

TTV Veense Boys Nederlands Kampioen, 2e Vios Bison, 3e OKIA

’s Middags was het de beurt aan de 680kg klasse en de Jeugd. Het Jeugdteam draaide prima. Ook zij kenden weinig problemen in de poule. Tegen Spoortrekkers A werd gelijk getrokken, de overige wedstrijden werden gewonnen. Hiermee waren ze eerste in de poule. De halve finale tegen TTV Bekveld. Het Jeugdteam kwam niet in de problemen. Met korte felle trekbeurten werd deze wedstrijd gewonnen. Ze stonden nu in de finale. Hier moesten ze het opnemen tegen Veense Boys. Het was een spektakelstuk van jewelste, mede doordat er een behoorlijk terreinverschil was ontstaan. De 1e trekbeurt werd verloren. De 2e trekbeurt werd afgefloten, No Play, elk team drie waarschuwingen. Na de herstart en een paar meter verlies werd de wedstrijd toch naar zich toegetrokken., 1 – 1. De toss om de beslissende wedstrijd werd verloren, het team kwam op de slechtste kant. Met veel inzet, brullende toeschouwers, bijna de derde trek gewonnen. Maar de Veense Boys wonnen uiteindelijk.

Veense Boys Nederlands Kampioen, 2e Vios Bison, 3e Spoortrekkers A.

Het 680kg team kon ook verrassend goed uit de voeten op het middelmatige terrein. Alle poule wedstrijden werden gewonnen, al ging dit met name op de slechte kant zwaar. Goed verdedigen en het goede moment van de aanval kiezen ging de heren prima af. Halve finale tegen TTV Eibergen, een wedstrijd op het scherpst van de snede, Het wordt een gelijkspel. De toss was in ons voordeel, zodat de Bisons met 2 – 1 van Eibergen  wonnen.

Het mag gezegd worden, wederom een finale plek voor TTV Vios Bison. Ditmaal tegen TTV Heure. Heure leek niet te verslaan, maar de eerste trek op de goede kant wonnen de Bisons dan toch. Heure won de tweede trek. Heure won hierna de toss en ook de derde trek.

TTV Heure Nederlands Kampioen, 2e TTV Vios Bison, 3e TTV Eibergen.