Februari

Zaterdag 10 maart is de landelijke NL DOET dag. Ook TTV Vios Bison doet hier aan mee.

Op deze dag gaan we met de leden diverse klussen uitvoeren bij het clubgebouw. Alle hulp is hierbij welkom.

De werkzaamheden gaan van snoeien tot opruimen binnen de accommodatie. Aan het eind van de dag moet alles er weer netjes bijstaan voor het komende seizoen.

Op verzoek van de leden is ons krachthonk uitgebreid met een nieuw krachttoestel. Met dit toestel dat vijfdelig is kunnen de arm en rugspieren nog beter getraind worden. Krachttraining neemt een steeds belangrijker plek in, in de touwtreksport.

De nieuwe competitieopzet van Gewest Oost is met grote meerderheid van stemmen aangenomen, mede door lobbywerk van verschillende verenigingen, waaronder de Bisons.

Grootste verandering is dat er nu twee klasses en de jeugdklasse per competitiedag worden getrokken. Daardoor kan de deelname per klasse groter worden. Ook geeft deze competitieopzet de mogelijkheid om de jeugd beter door te laten stromen naar de senioren. Ook al lijkt het misschien niet zo, deze competitieopzet is een grote verandering. Na seizoen 2018 zal hierover een evaluatie plaatsvinden.

Vrijdag 23 maart vindt het gewichttrektoernooi plaats. Er hebben zich al een twintigtal teams opgegeven. Het belooft een mooie happening te worden.