Augustus

GENSB International Jeugd Touwtrektoernooi 26 augustus

Elk jaar wordt voor de jeugdige touwtrekkers tot en met 18 jaar een internationaal toernooi georganiseerd. Dit jaar was België aan de beurt. Het toernooi werd gehouden bij TTV Fam. Janssens in Retie. Vrijdagavond zijn de Bisons afgereisd naar Retie, om zaterdagochtend fris aan te kunnen treden. Er stonden maar liefst 36 teams aan de start.

De meeste jongens van het Bison-team zijn dit seizoen begonnen met touwtrekken, dus was dit internationale toernooi een hele ervaring voor het team. Een van de jeugdleden heeft deelgenomen aan het internationale mixteam. Mede door de goede begeleiding hebben de jongens mooie beurten laten zien, waar de adrenaline door de aderen gierde. Meedoen is echter belangrijker dan winnen. In een poule van 9 teams, wisten ze uiteindelijk 1 keer te winnen en 2 keer gelijk te trekken. Een mooi en gezellig weekend waar we goed op terug kunnen kijken om verder te bouwen met onze jeugd.

Europese Kampioenschappen Touwtrekken 21 t/m 24 september

Naast de laatste competitietoernooien staan de Europese Kampioenschappen op de agenda. Iets waar door de Bisons het hele jaar naar toegewerkt wordt, om daar een mooi resultaat neer te kunnen zetten. De Bisons zullen deelnemen in de open clubkampioenschappen. Dit jaar zijn we te gast in Southport, Engeland. Naast de Europese Kampioenschappen zullen er de Wereld Kampioenschappen voor jeugd en U23 plaatsvinden. Namens de Bisons zal Luuk Arink in het nationale team U23 gaan strijden op deze kampioenschappen.